WALK THE TALK – KESAKSIAN DARI MEX HIEN (BATAM)

WALK THE TALK - PENULISHIDUPKU.COM - 1

WALK THE TALK

Nama : Mex Hien
Istri : Erice
Anak : Yohana, Yonatan dan Yolanda

Dari kesaksian yang terdahulu, saya adalah anak yang tertolak dari keluarga, terutama papa saya. Saya tidak dianggap menjadi bagian dari keluarga, sampai semua anak sudah disiapkan warisan sedangkan saya tidak diberikan. Saya sangat benci dengan papa saya waktu itu. Bahkan pernah suatu saat saya mau bunuh papa saya, tetapi dicegah oleh bibi saya. Puji Tuhan setelah ada pemulihan pada tahun 2004, hubungan saya dan papa mulai membaik, tetapi tetap saja masih ada jarak.

Dan Tuhan ingatkan agar saya TIDAK EGOIS, sebab papa masih memeluk kepercayaan leluhur. Pada tahun 2011 saya diingatkan Tuhan untuk menginjili papa saya. Setiap bulan saya pulang kampung untuk mengabarkan kabar keselamatan. Walau hasilnya ada saja keluarga saya yang menolak, dan menganggap saya berdosa, karena memaksakan kehendak.

Dan setiap jerih payah di dalam Tuhan tidak ada yang sia – sia. Pada tahun 2013 tanpa disangka, papa mengajak saya berangkat ke gereja dan pada tahun 2014 papa menyerahkan dirinya untuk dibaptis. Dari situ ada perubahan dalam hidupnya papa. Salah satunya adalah lebih dari 50 tahun papa yang terbiasa merokok, pada akhirnya bisa melepaskannya. Dan Kasih Yesus harus saya kerjakan dari memberikan pengobatan yang terbaik buat papa dan melayani papa ketika sakit, sampai memandikan dan membersihkan kotoran.

Puji Tuhan semua saya kerjakan dengan Kasih. Dan Tuhan sungguh baik. Pada tahun 2015 Papa di Panggil Pulang ke Rumah Bapa dengan Kemenangan keselamatan. Di rumah duka kami tidak larut di dalam kesedihan. Tetapi kami bersuka cita karena papa sudah bersama dengan Tuhan Yesus.

Mex Hien dan keluarganya yang luar biasa - PenulisHidupku.Com - 1

“Kemenangan Terjadi Di Sini” – Mex Hien

Dengan kasih kita bisa menutupi setiap kesalahan dari saudara – saudara yg lain.

1 Petrus 4:8 – “Tetapi yang terutama: kasihilah sungguh-sungguh seorang akan yang lain, sebab kasih menutupi banyak sekali dosa”

Puji Tuhan. Tuhan sudah pulihkan Rohani dan Jasmani kami dalam keluarga besar, dan sekarang oleh kemurahan Tuhan, keluarga besar selalu minta tanggapan dan masukan dari kami kalau terjadi masalah di dalam keluarga besar kami.

Tuhan Yesus memberkati kita semua.


Segala hormat dan pujian bagi Allah Bapa, Allah Putera, dan Allah Roh Kudus.
Terima kasih kepada my dearest bro Mex Hien atas kesaksiannya yang luar biasa. Proud of you bro 🙂

Untuk memberikan komentar, kritik, maupun saran atas tulisan ini silahkan klik DI SINI.

Jika saudara diberkati dengan tulisan ini, mohon dibantu untuk membagikannya kepada orang lain dengan cara mengklik FACEBOOK, TWITTER, atau media lainnya di bawah ini.

Share on Twitter

Diary 10 Feb 2013 – Tahun Baru Imlek Bersama Keluarga

Kue Cina - PenulisHidupku.Com - 1

Setahun sekali, gua bisa berkumpul bersama dengan keluarga besar. Kita saling mengunjungi rumah mereka diurut dari yang tertua. Seperti biasa kita mampir dahulu ke rumah Suk Kung (adiknya Kung Kung yang paling kecil) di Pejagalan. Suk Po (istrinya) terlihat tua sekarang. Sangat berbeda dengan tahun – tahun sebelumnya dimana dia masih gesit dan bawel hehehe. Tapi yah tetap Suk Kung dan Suk Po dalam keadaan yang sehat – sehat.

Selanjutnya pergi ke rumah Asuk (papanya Atet) tidak jauh dari sana. Tak lama adiknya papi (kuku Lipin) juga datang ke sana. Kita saling mengobrol panjang lebar terutama soal kesehatan karena banyak dari anggota keluarga besar kita yang sedang sakit seperti Ku Po Bociang, salah satu asuk yang ketabrak mobil, papi juga dalam kondisi pemulihan. Juga ngobrol – ngobrol soal suk Anyap yang baru – baru ini meninggal (seminggu yang lalu).

Tapi tahun baru Imlek bukanlah saatnya untuk berduka… kalau gua sih seneng banget bisa bertemu dengan mereka dan bersyukur masih diberikan kesehatan yang baik. Dari mereka juga gua semakin sadar artinya kesehatan jasmani. Kalau mau umur panjang maka dari sekarang gua mesti jaga badan. Siang harinya gua ke rumah popo di Jembatan Dua… dan dicekokin makan sampe mau meledak hehehe.

Popo nanyain soal perkembangan gua sama Sela, dan gua bilang kita cuma temenan biasa aja… mungkin karena jarang ketemu dan gak banyak yang dingobrolin. Puji Tuhan sepanjang hari ini, cuma popo doang yang nanyain soal jodoh gua hehehe… yang lainnya sibuk dengan percakapan masing – masing… yeeey so happy kkkk. 😀

Tahun ini kita gak pergi ke banyak tempat… jumlah keluarga dari pihak papi semakin tahun semakin berkurang… (karena banyak yang dah meninggal) dan generasi papi itu gak banyak anaknya seperti generasi sebelumnya… itulah sebabnya angpaw gua berkurang (gak tau malu hehehe). But family is still family… and I love them the way they are… though sometimes they make me mad kkk… at least once a year we have truce. 😀


Ditulis oleh Handy Tirta Saputra pada tanggal 10 Feb 2013.
Untuk memberikan komentar, kritik, maupun saran atas tulisan ini silahkan klik DI SINI.

Jika saudara diberkati dengan tulisan ini, mohon dibantu untuk membagikannya kepada orang lain dengan cara mengklik FACEBOOK, TWITTER, atau media lainnya di bawah ini.

Diary 9 Feb 2013 – Going Out With My Dad

As you may know, my dad is still recovering from stroke, and praise to the Lord that day by day he is getting better and better, stronger and stronger. So this morning after both of us got our hair died by mom at home, dad and I went out to wash our car. Chinese believes that entering a Lunar new year, our items (house, cars, etc) must be clean. I was a bit worried because my dad drives the car only using one hand (his right hand)… and as you may know I don’t have driving license in Indonesia… the traffic here also makes my knees weak hehehe.

So less than 2 minutes driving from home, my dad bumped to a woman on the motorcycle. Thanks God she was ok and there was also no scratch on our car. We headed to Mangga Besar but the the place was full… so we headed to Pluit and took the quicky quicky wash… that is cheap (Rp. 25,000 – S$3.20) but of course not so clean lah.

Cuci Mobil - PenulisHidupku.Com - 1

Bakmi Gajah Mada Spesial - PenulisHidupku.Com - 1My dad and I have something in common… which is our taste of food hehehe. We both love to eat noodle (bakmi). So we went back to Gajah Mada and we had Bakmi GM Spesial (Gajah Mada Special Noodle). For friends who are non Indonesian, you can go there. The address: Jalan Gajah Mada No 92.

The taste is not bad, but I have many noodles that are better than that. In fact my cousin’s noodle is still much better that that. But I enjoyed my time with my dad during my lazy mood here in Jakarta. A friend from Korea, Ju Hyun, messaged me via whatsapp to wish me Chinese New Year and how she wished she could be with me in Jakarta (huh ?!… a bit weird)… and luckily she doesn’t know about this blog hehehe.


Written by Handy on 9 Feb 2013.
To give comments please CLICK HERE

Diary 4 Feb 2013 – Money Does Not Know Family Kinship (Blood Relationship) ?

Uang dan Keluarga - PenulisHidupku.Com - 1Yesterday I had the chance to talk privately with my mother at home, and she told me about many things about her family when she was a kid. I really really love my mother dearly and I accept her to be who she really is. But I have known this for ages that my mother has a very interesting way in viewing money… and to some they may think that she is materialistic hehehe… that in many things… money comes first. She even said many times before the interesting phrase “Money Doesn’t Know Family Kinship”, or in Bahasa Indonesia is said “Uang Tidak Mengenal Saudara”. She said before in the past that even family members can fight with each other for money.

Sometimes I thought that hey maybe because my mother is Hakka (many people told me that Hakka women is super duper good in money management and sometimes can even become stingy)… almost dragging myself into stereotyping hehehe. But what disturb me the most is that if we honor materialism more than anything then we have lost the very foundation to keep on living. It is not a secret that in my family success is equivalent with being rich. If someone want to boast something about success… they will boast about what they have just bought. So comparisons are very often being made… oh this cousin has bought house in New Zealand… oh this cousin has bought a mansion in Timbuktu… oh this cousin has just comeback from Rio… all about materialistic possession and luxury lifestyle.

Rarely being mentioned… oh this cousin helped the needy and the poor hehehe… So overall for a long time I have been quite disturbed with the fact that I too have to show the things that I have earned… which is really contradicting with my personal value. I would rather sit down quietly and keep the information to myself about my personal wealth. I don’t want to boast nor show others what I have. The more they think I am poor… the better it is for me hehehe. The more they want me to dress like a rich man… the more I will just dress modestly. But one day it will be revealed that actually I have a very significant saving for people in my age group… but let the number be a secret hahaha.

I hate that they can ask me without being embarassed “how much money you make ?”, because in the Western world that is one of the taboo questions to ask hehehe. And as usual I will give my default answer “my money is enough to buy food and drink”. Well I am not complaining about my family but that is how the way it is. So it has been for a long time that I wondered why my family is like that. Why they value money too much ? And yesterday from my conversation with my mother… I finaly found the answer. The statement saying that everything has a root cause remains true even in this case of this family of mine.

Uang dan Keluarga - PenulisHidupku.Com - 2My mother told me that when my grandfather and grandmother got married they were very poor to the extent that no other relatives come to visit. At that time if you are poor… people do not want to be assosiated with you. Only when my grandparents started to become richer then the other family members starts coming down… especially during Chinese New Year when they expected hong bao (red packet filled with money). Growing up and witnessing this kind of human unpure motives… makes my mother believes strongly that MONEY DOES NOT KNOW FAMILY KINSHIP. After hearing the story from my mother I began to understand her more.

But it also gives me a burning desire to change this, and let my children to grow up in a different mindset, which is a view that is Godly. I want to pass down a new value to my children and their children that FAMILY IS MORE IMPORTANT THAN MONEY no matter what. In the family everyone should be found equal whether he or she is rich or not. Our measurement of success is not based on how many ferrari cars or mansions we have… but whether we have truly lived our life according to the word of God.


Written by Handy Tirta Saputra on 4 Feb 2013.
To give comments, please CLICK HERE